Grupa przedszkolna

Data –czwartek 20.05.2010r.

Sesja – Zajęcia pedagogiczne

Temat zajęć: Porządkowanie ubrań

Temat dnia: Domowe porządki

Temat tygodnia: Bezpiecznie w w domu

 

Zajęcia pedagogiczne

(przy stołach)

 

Cele dydaktyczne:

  • doskonalenie (Claudia, Norbert, Zofia, Patryk) i rozwijanie (Paulina) umiejętności rozwiązywania zagadek,
  • kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów ze względu na jedną cechę – urządzenia elektryczne (Paulina),
  • wyjaśnienie pojęcia symetrii na podstawie wykonanej prasowanki (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia),
  • rozwijanie wyobraźni poprzez  nazywanie kształtów prasowanki,
  • doskonalenie (Claudia, Zofia, Norbert, Patryk) i kształtowanie (Paulina) małej motoryki poprzez: kreślenie kształtów graficznych,   rysowanie po śladzie, posypywanie kartki startą kredką, przyklejanie naklejek.

 

Cele wychowawcze:

  • doskonalenie (Claudia, Norbert, Zofia, Patryk) i kształtowanie (Paulina) umiejętności ostrożnego zachowania się w pobliżu urządzeń elektrycznych,
  • doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie (Paulina)  umiejętności dbania o swoje ubrania,
  • doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie (Paulina) umiejętności współdziałania podczas zajęć,
  • doskonalenie umiejętności używania form grzecznościowych (proszę, dziękuję, przepraszam),
  • rozwijanie(Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i kształtowanie (Paulina) uczucia         
  • doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie  (Paulina) nawyku przestrzegania porządku na zajęciach,

      szacunku do bliskich osób poprzez wykonanie prezentu dla mamy,

  • rozwijanie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i kształtowanie (Paulina) uczucia szacunku do innych osób; słuchanie ich wypowiedzi, oglądanie wytworów prac plastycznych,

 

Cele rewalidacyjne:

  • doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej,
  • kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktu z dorosłymi (Paulina),
  • doskonalenie (Claudia, Zofia, Patryk, Norbert), kształtowanie (Paulina) umiejętności różnicowania faz wdechu i wydechu,
  • doskonalenie (Claudia, Zofia, Patryk, Norbert), kształtowanie (Paulina) umiejętności poprawnego trzymania przyborów do  rysowania,

 

Cele ruchowe:

Doskonalenie:

  • prawidłowych wzorców postawy w pozycji siedzenia, stania oraz umiejętności aktywności w wyżej wymienionych pozycjach,
  • umiejętności zmiany pozycji i miejsca,
  • funkcjonalnego chwytu (możliwości fiksacji w każdej pozycji),
  • poczucia schematu własnego ciała, w tym linii pośrodkowej,
  • orientacji przestrzennej.

 

Metody:

  • słowna,
  • poglądowa,
  • praktycznego działania.

 

Metody rewalidacyjne:

  • Metoda Petö,
  • Metody komunikacji pozawerbalnej (piktogramy, Go-Talk),
  • Elementy metody Dobrego Startu.

 

Formy:

  • indywidualna
  • zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne:  tekst piosenki „Domowe smoki”, pomoce do Dobrego Startu, książki, starte kredki woskowe, karta pracy – Paulina, przedmioty do segregowania związane z urządzeniami elektrycznymi, plastelina, markery, naklejki, kartony, żelazka zabawki, bluzki dzieci, żelazko, lampka, masa plastyczna, Go- Talk, Power-Link.

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • dostrzega oś symetrii,
  • nazywa kształty powstałe na prasowance,
  • rozwiązuje zagadki,
  • wie jak zachować się w pobliżu urządzeń elektrycznych,
  • dba o swoje ubrania,
  • segreguje przedmioty (Paulina),
  • przelicza elementy (Paulina),
  • rysuje po śladzie,
  • przykleja naklejki,
  • posypuje karton startą kredką,
  • śpiewa piosenkę,
  • wykonuje czynności pod kontrolą wzroku,
  • utrzymuje pozycję siedzącą i stojącą,
  • potrafi czekać na swoją kolej,
  • ocenia pracę swoją i kolegów .

 

 

20.05.2010r.

                

               PRZEBIEG ZAJĘĆ

Zajęcia przy stołach

 

  1. 1.     Korekta postawy: przypomnienie o czym trzeba pamiętać  – piktogramy
  2. Nawiązanie do tematu – o czym rozmawiamy w tym tygodniu…(domowych porządkach, urządzeniach elektrycznych w łazience i w domu), Go-Talk

 

  1. Piosenka – „Domowe smoki”

 

  1. Szkoła rąk – elementy Dobrego Startu

– zaznaczenie ręki

– ćwiczenia z woreczkiem (otwarta dłoń zaciśnięta pięść palec wskazujący),

– zygzaki na kartce o różnej fakturze

– zygzaki z szablonem w kaszy,

– zygzaki bez szablonu w kaszy,

– rysowanie wzorów na kartce – ramka.

 

  1. Zagadki – książka  – przyklejanie rozwiązań – żelazko ostatnie s. 14

Paulina – karta pracy , segregowanie przedmiotów.

 

  1. Które z tych urządzeń pomagają nam w dbaniu o  nasze ubrania?: pralka i żelazko.

 

8. Co trzeba zrobić po upraniu ubrań? – prasowanie i składanie

    Kto z was potrafi prasować? – zabawkowe żelazka.

  

     Próby składania ubrań- prasowanie i składanie bluzki.- włożenie do koszyka.

   

     Czy dzieci mogą posługiwać się gorącym żelazkiem?

 

9. Czy wiecie czyje święto będzie w maju?- Dzień Matki. Żelazko pomoże nam zrobić prezent dla mamy.

– Składanie kartki na pół – posypywanie kartki startą kredką.

– Prasowanie

– Dotykanie faktury

 

10. Oglądanie prac (lampka) – ocena prac- Brawo…

 

11. Umieszczenie prac na szybie w sali

 

12. Naklejki w nagrodę.