Grupa przedszkolna
Data –czwartek 20.05.2010r.
Sesja – Zajęcia pedagogiczne
Temat zajęć: Porządkowanie ubrań
Temat dnia: Domowe porządki
Temat tygodnia: Bezpiecznie w w domu
Zajęcia pedagogiczne
(przy stołach)
Cele dydaktyczne:
- doskonalenie (Claudia, Norbert, Zofia, Patryk) i rozwijanie (Paulina) umiejętności rozwiązywania zagadek,
- kształtowanie umiejętności segregowania przedmiotów ze względu na jedną cechę – urządzenia elektryczne (Paulina),
- wyjaśnienie pojęcia symetrii na podstawie wykonanej prasowanki (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia),
- rozwijanie wyobraźni poprzez nazywanie kształtów prasowanki,
- doskonalenie (Claudia, Zofia, Norbert, Patryk) i kształtowanie (Paulina) małej motoryki poprzez: kreślenie kształtów graficznych, rysowanie po śladzie, posypywanie kartki startą kredką, przyklejanie naklejek.
Cele wychowawcze:
- doskonalenie (Claudia, Norbert, Zofia, Patryk) i kształtowanie (Paulina) umiejętności ostrożnego zachowania się w pobliżu urządzeń elektrycznych,
- doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie (Paulina) umiejętności dbania o swoje ubrania,
- doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie (Paulina) umiejętności współdziałania podczas zajęć,
- doskonalenie umiejętności używania form grzecznościowych (proszę, dziękuję, przepraszam),
- rozwijanie(Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i kształtowanie (Paulina) uczucia
- doskonalenie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i rozwijanie (Paulina) nawyku przestrzegania porządku na zajęciach,
szacunku do bliskich osób poprzez wykonanie prezentu dla mamy,
- rozwijanie (Claudia, Norbert, Patryk, Zofia) i kształtowanie (Paulina) uczucia szacunku do innych osób; słuchanie ich wypowiedzi, oglądanie wytworów prac plastycznych,
Cele rewalidacyjne:
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowej,
- kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktu z dorosłymi (Paulina),
- doskonalenie (Claudia, Zofia, Patryk, Norbert), kształtowanie (Paulina) umiejętności różnicowania faz wdechu i wydechu,
- doskonalenie (Claudia, Zofia, Patryk, Norbert), kształtowanie (Paulina) umiejętności poprawnego trzymania przyborów do rysowania,
Cele ruchowe:
Doskonalenie:
- prawidłowych wzorców postawy w pozycji siedzenia, stania oraz umiejętności aktywności w wyżej wymienionych pozycjach,
- umiejętności zmiany pozycji i miejsca,
- funkcjonalnego chwytu (możliwości fiksacji w każdej pozycji),
- poczucia schematu własnego ciała, w tym linii pośrodkowej,
- orientacji przestrzennej.
Metody:
- słowna,
- poglądowa,
- praktycznego działania.
Metody rewalidacyjne:
- Metoda Petö,
- Metody komunikacji pozawerbalnej (piktogramy, Go-Talk),
- Elementy metody Dobrego Startu.
Formy:
- indywidualna
- zbiorowa.
Środki dydaktyczne: tekst piosenki „Domowe smoki”, pomoce do Dobrego Startu, książki, starte kredki woskowe, karta pracy – Paulina, przedmioty do segregowania związane z urządzeniami elektrycznymi, plastelina, markery, naklejki, kartony, żelazka zabawki, bluzki dzieci, żelazko, lampka, masa plastyczna, Go- Talk, Power-Link.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- dostrzega oś symetrii,
- nazywa kształty powstałe na prasowance,
- rozwiązuje zagadki,
- wie jak zachować się w pobliżu urządzeń elektrycznych,
- dba o swoje ubrania,
- segreguje przedmioty (Paulina),
- przelicza elementy (Paulina),
- rysuje po śladzie,
- przykleja naklejki,
- posypuje karton startą kredką,
- śpiewa piosenkę,
- wykonuje czynności pod kontrolą wzroku,
- utrzymuje pozycję siedzącą i stojącą,
- potrafi czekać na swoją kolej,
- ocenia pracę swoją i kolegów .
20.05.2010r.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Zajęcia przy stołach
- 1. Korekta postawy: przypomnienie o czym trzeba pamiętać – piktogramy
- Nawiązanie do tematu – o czym rozmawiamy w tym tygodniu…(domowych porządkach, urządzeniach elektrycznych w łazience i w domu), Go-Talk
- Piosenka – „Domowe smoki”
- Szkoła rąk – elementy Dobrego Startu
– zaznaczenie ręki
– ćwiczenia z woreczkiem (otwarta dłoń zaciśnięta pięść palec wskazujący),
– zygzaki na kartce o różnej fakturze
– zygzaki z szablonem w kaszy,
– zygzaki bez szablonu w kaszy,
– rysowanie wzorów na kartce – ramka.
- Zagadki – książka – przyklejanie rozwiązań – żelazko ostatnie s. 14
Paulina – karta pracy , segregowanie przedmiotów.
- Które z tych urządzeń pomagają nam w dbaniu o nasze ubrania?: pralka i żelazko.
8. Co trzeba zrobić po upraniu ubrań? – prasowanie i składanie
Kto z was potrafi prasować? – zabawkowe żelazka.
Próby składania ubrań- prasowanie i składanie bluzki.- włożenie do koszyka.
Czy dzieci mogą posługiwać się gorącym żelazkiem?
9. Czy wiecie czyje święto będzie w maju?- Dzień Matki. Żelazko pomoże nam zrobić prezent dla mamy.
– Składanie kartki na pół – posypywanie kartki startą kredką.
– Prasowanie
– Dotykanie faktury
10. Oglądanie prac (lampka) – ocena prac- Brawo…
11. Umieszczenie prac na szybie w sali
12. Naklejki w nagrodę.