Grupa przedszkolna

Data   –  czwartek 18.05.2006r.

Sesja – Sesja na stołach

Temat zajęć: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.

Temat dnia: Przyjaciele Kubusia Puchatka.

Temat tygodnia: Zaczarowany świat książek.

 

 

SERIA ZADAŃ NA STOŁACH

 

Cel główny: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.

 

Cele ruchowe:

  • Rozwijanie i kształtowanie prawidłowych wzorców postawy w pozycji stania, siedzenia, leżenia;
  • Doskonalenie umiejętności aktywności w wyżej wymienionych pozycjach;
  • Doskonalenie umiejętności zmiany pozycji i miejsca;
  • Doskonalenie funkcjonalnego chwytu ( możliwości fiksacji w każdej pozycji);
  • Rozwijanie poczucia schematu własnego ciała, w tym linii pośrodkowej;
  • Doskonalenie umiejętności utrzymania równowagi w siedzeniu i staniu;
  • Rozwijanie umiejętności kontroli ruchów głowy w w/w pozycjach.

 

Cele dydaktyczne:

  • Przybliżenie dzieciom postaci Kubusia Puchatka i jego przyjaciół,
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania wielkości: duża – mała, większa – mniejsza.

 

Cele wychowawcze:

  • Kształtowanie umiejętności słuchania krótkiego tekstu i udzielania ustnych odpowiedzi – (Dawid, Claudia) lub wskazywanie odpowiedzi na piktogramie lub obrazku – (Wiktoria, Miłosz, Patryk, Norbert),
  • Doskonalenie nawyku oczekiwania na swoja kolej.

 

Cele rewalidacyjne:

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktu z dorosłymi poprzez zachęcanie do wokalizowania i powtarzania słów za prowadzącym i komunikowania się za pomocą tablicy do komunikacji alternatywnej oraz urządzeń mówiących,
  • Kształtowanie umiejętności różnicowania faz wdechu i wydechu.

 

Metody: słowna, poglądowa, praktycznego działania.

Formy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: stoły, drabinki, boksy, antypoślizgi, papierowe pudełka, drążki, tekst piosenki, tablice z piktogramami, urządzenia mówiące Go Talk, magnetofon, bajka o Kubusiu Puchatku, obrazki z postaciami z bajki.

 

               SERIA ZADAŃ NA STOŁACH

 

 

                   Cel główny: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.

 

  1. Siedzenie na boksach( piosenka „Siedzę prosto…”).
  2. Przydzielenie zadań indywidualnych.
  3. Przypomnienie tematu dnia: Przyjaciele Kubusia Puchatka.
  4. Ćwiczenia oddechowe (wymawianie samogłosek a, o, e).
  5. Zdejmowanie butów(piosenka „Ja już nie jestem taki malutki…”).
  6. Przejście do stołu(piosenka „Idzie Zuch…”).
  7. Stanie- korekcja pozycji (piosenka „Stoję prosto…”).
  8. Wsuwanie się  na stół (piosenka: „Dalej wesoło…”).
  9.  Leżenie na stole, unoszenie głowy, podpór na przedramionach.
  10.  Obracanie się, gdzie NN tam głowa (piosenka  „Obracam się , obracam się na stole…”).
  11.  Przesuwanie się na brzeg stołu P/L.
  12.  Obracanie się na plecy „Obracam się na plecy…”.
  13.  Relaksacja.
  14.  Ćw. oddechowe. Wdech- RR w górę, wydech- RR w dół.
  15.  Ćw. z drążkiem (piosenka „Huśtam drążek…”).
  16.  Zsuwanie się ze stołu „Wędrowały dzieci …”.
  17.  Siad na stole- korekcja postawy.
  18.  Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku-dobieranie postaci z bajki do ilustracji.
  19.  Powrót na stoły.
  20.  Unoszenie bioder do góry –most(piosenka „Unosimy pupy w górę…”).
  21.  Wsuwanie się na stół.
  22.  Przesuwanie się na brzeg stołu P/L.
  23.  Obracanie się na brzuch.
  24.  Zsuwanie się ze stołu „Wędrowały dzieci…”.
  25.  Podsumowanie zajęć.
  26.  Przejście do toalety lub na materac.