Grupa przedszkolna
Data – czwartek 18.05.2006r.
Sesja – Sesja na stołach
Temat zajęć: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.
Temat dnia: Przyjaciele Kubusia Puchatka.
Temat tygodnia: Zaczarowany świat książek.
SERIA ZADAŃ NA STOŁACH
Cel główny: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.
Cele ruchowe:
- Rozwijanie i kształtowanie prawidłowych wzorców postawy w pozycji stania, siedzenia, leżenia;
- Doskonalenie umiejętności aktywności w wyżej wymienionych pozycjach;
- Doskonalenie umiejętności zmiany pozycji i miejsca;
- Doskonalenie funkcjonalnego chwytu ( możliwości fiksacji w każdej pozycji);
- Rozwijanie poczucia schematu własnego ciała, w tym linii pośrodkowej;
- Doskonalenie umiejętności utrzymania równowagi w siedzeniu i staniu;
- Rozwijanie umiejętności kontroli ruchów głowy w w/w pozycjach.
Cele dydaktyczne:
- Przybliżenie dzieciom postaci Kubusia Puchatka i jego przyjaciół,
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania wielkości: duża – mała, większa – mniejsza.
Cele wychowawcze:
- Kształtowanie umiejętności słuchania krótkiego tekstu i udzielania ustnych odpowiedzi – (Dawid, Claudia) lub wskazywanie odpowiedzi na piktogramie lub obrazku – (Wiktoria, Miłosz, Patryk, Norbert),
- Doskonalenie nawyku oczekiwania na swoja kolej.
Cele rewalidacyjne:
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktu z dorosłymi poprzez zachęcanie do wokalizowania i powtarzania słów za prowadzącym i komunikowania się za pomocą tablicy do komunikacji alternatywnej oraz urządzeń mówiących,
- Kształtowanie umiejętności różnicowania faz wdechu i wydechu.
Metody: słowna, poglądowa, praktycznego działania.
Formy: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: stoły, drabinki, boksy, antypoślizgi, papierowe pudełka, drążki, tekst piosenki, tablice z piktogramami, urządzenia mówiące Go Talk, magnetofon, bajka o Kubusiu Puchatku, obrazki z postaciami z bajki.
SERIA ZADAŃ NA STOŁACH
Cel główny: Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku.
- Siedzenie na boksach( piosenka „Siedzę prosto…”).
- Przydzielenie zadań indywidualnych.
- Przypomnienie tematu dnia: Przyjaciele Kubusia Puchatka.
- Ćwiczenia oddechowe (wymawianie samogłosek a, o, e).
- Zdejmowanie butów(piosenka „Ja już nie jestem taki malutki…”).
- Przejście do stołu(piosenka „Idzie Zuch…”).
- Stanie- korekcja pozycji (piosenka „Stoję prosto…”).
- Wsuwanie się na stół (piosenka: „Dalej wesoło…”).
- Leżenie na stole, unoszenie głowy, podpór na przedramionach.
- Obracanie się, gdzie NN tam głowa (piosenka „Obracam się , obracam się na stole…”).
- Przesuwanie się na brzeg stołu P/L.
- Obracanie się na plecy „Obracam się na plecy…”.
- Relaksacja.
- Ćw. oddechowe. Wdech- RR w górę, wydech- RR w dół.
- Ćw. z drążkiem (piosenka „Huśtam drążek…”).
- Zsuwanie się ze stołu „Wędrowały dzieci …”.
- Siad na stole- korekcja postawy.
- Wysłuchanie bajki o Kubusiu Puchatku-dobieranie postaci z bajki do ilustracji.
- Powrót na stoły.
- Unoszenie bioder do góry –most(piosenka „Unosimy pupy w górę…”).
- Wsuwanie się na stół.
- Przesuwanie się na brzeg stołu P/L.
- Obracanie się na brzuch.
- Zsuwanie się ze stołu „Wędrowały dzieci…”.
- Podsumowanie zajęć.
- Przejście do toalety lub na materac.