Grupa przedszkolna
Data – piątek 25.05.2007r.
Sesja – Sesja łączona na stołach i boksach
Temat dnia: Kocham Cię Mamo.
Temat tygodnia: Święto mojej Mamy.
SESJA ŁĄCZONA NA STOŁACH I BOKSACH
Cel główny: Zgadnij co robi moja mama.
Cele ruchowe:
- Rozwijanie i kształtowanie prawidłowych wzorców postawy w pozycji stania, siedzenia, leżenia.
- Doskonalenie umiejętności aktywności w wyżej wymienionych pozycjach.
- Doskonalenie umiejętności zmiany pozycji i miejsca.
- Rozwijanie funkcjonalnego chwytu ( możliwości fiksacji w każdej pozycji).
- Doskonalenie poczucia schematu własnego ciała, w tym linii pośrodkowej.
- Doskonalenie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie umiejętności utrzymania równowagi w siedzeniu i staniu.
- Rozwijanie umiejętności kontroli ruchów głowy w w/w pozycjach.
Cele dydaktyczne:
- Kształtowanie umiejętności udzielania ustnych odpowiedzi (Dawid, Claudia, Kasia) lub wskazanie odpowiedzi na piktogramie, urządzeniu mówiącym (Miłosz, Wiktoria, Patryk, Norbert).
- Rozwijanie umiejętności myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek.
Cele wychowawcze:
- Przestrzeganie porządku na zajęciach.
- Doskonalenie umiejętności wyczekiwania na swoją kolej.
- Kształtowanie umiejętności przestrzegania zasad dobrego wychowania i używania form grzecznościowych,
- Zachęcanie do pomagania w lekkich pracach domowych- sprzątanie, gotowanie…
Cele rewalidacyjne:
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktu z dorosłymi poprzez zachęcanie do wokalizowania i powtarzania słów za prowadzącym, komunikowania się za pomocą tablicy do komunikacji alternatywnej oraz urządzeń mówiących.
- Doskonalenie umiejętności różnicowania faz wdechu i wydechu.
Metody: słowna, poglądowa, praktycznego działania.
Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa.
Środki dydaktyczne: stoły, drabinki, boksy, antypoślizgi, drążki, tekst piosenki, tablice z piktogramami, urządzenia mówiące, magnetofon, maty, piłka, ilustracje.
SERIA ZADAŃ NA STOŁACH
Cel główny: Zgadnij co robi moja mama.
- Siedzenie na boksach( piosenka „Siedzę prosto…”).
- Przydzielenie zadań indywidualnych.
- Przypomnienie tematu dnia (piosenka „Moja Mama…”).
- Ćwiczenia oddechowe (wymawianie samogłosek a, o, e).
- Ćwiczenia z drążkiem.
- Przejście do stania.
- Stanie- korekcja pozycji (piosenka „Stoję prosto…”).
STOŁY BOKSY
8. Wsuwanie się na stół (piosenka: „Dalej wesoło…”). |
8. Tupanie w pozycji stojącej przy drabince. |
|
9. Uginanie P/L nogi w kolanie. |
9. Zakładanie P/L nogi na szczebel drabinki. |
|
10. Odstawianie P/L nogi w bok.
|
|
|
11. Korekcja pozycji w leżeniu przodem. |
11. Siadanie na boksy. |
|
12. Obracanie się, gdzie NN tam głowa („Obracam się , obracam się i już…”).
|
12. Obracanie się na boksie („Obracam się, obracam się i już…”).
|
|
13. Ćwiczenia głowy ( piosenka „Możesz patrzeć w P/L…”).
14.Przesuwanie się na P/L brzeg stołu. Obracanie się na plecy (piosenka „Obracam się , obracam się i już…”). |
14. Obracanie się na boksie w P/L stronę(„Obracam się , obracam się i już…”). |
15. Korekcja pozycji w leżenia tyłem. |
15. Zejście na matę do „siadu tureckiego”. |
16. Ćwiczenia z drążkiem (piosenka „Unoszę, unoszę…”).
17. Relaksacja.
18. Unoszenie bioder w górę (mosty).
19. Zsuwanie ze stołu. Przejście do siadu (piosenka „Wędrowały dzieci…”) |
19. Przejście do „siadu tureckiego” |
20. Zgadnij co robi moja mama.
21. Powrót na stoły. |
21. Powrót na boksy. |
22.Przesuwanie na P/L brzeg stołu. Obracanie na plecy. |
22. Obracanie na boksie w P/L stronę. |
23. Zsuwanie się ze stołu (piosenka „Wędrowały dzieci…”). |
23. Wstawanie i utrzymanie pozycji stojącej (piosenka „Wędrowały dzieci…”). |
24. Stanie przy stole. |
|
25. Korekcja pozycji w staniu (piosenka „Stoję prosto…”).
26. Siadanie na boksy.
27. Podsumowanie zajęć.
28. Przejście do toalety lub na materac.