Zespół Niepublicznych Szkół Specjalnych
„Krok za krokiem”
w Zamościu
Cele i zadania Zespołu Szkół
1. Cele i zadania Zespołu Szkół wynikają z Ustawy o systemie oświaty i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz z założeń systemu Nauczania Kierowanego, podstawy programowej kształcenia ogólnego, szkolnego programu wychowawczego i szkolnego programu profilaktycznego, które uwzględniają optymalne warunki rozwoju psychomotorycznego ucznia, zasady bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
2. Nadrzędną ideą Szkoły jest dobro dziecka.
3. Do głównych celów działalności Szkoły zalicza się:
3.1. tworzenie warunków do osiągnięcia ortofunkcji w każdej sferze rozwoju – możliwie wszechstronnego rozwoju uczniów w dostępnym im zakresie,
3.2. przygotowanie uczniów do pełnienia różnych ról społecznych oraz autonomicznego (na miarę ich możliwości rozwojowych) i aktywnego dorosłego życia,
3.3. utrwalanie i poszerzanie zakresu posiadanej wiedzy, kształcenie kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych i nabywanie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie uczniów w każdej ze sfer rozwoju.
3.4. współtworzenie z uczniami i rodzicami indywidualnego planu na życie.
Wiodącą metodą edukacyjno-rehabilitacyjną jest system Nauczania Kierowanego, tzn. system zintegrowanych oddziaływań edukacyjno-rehabilitacyjno-społecznych wobec ucznia niepełnosprawnego i jego rodziny oparty na metodzie Pető.
Szkoła realizuje:
- zadania w zakresie kształcenia,
- zadania w zakresie wychowania,
- zadania w zakresie rehabilitacji i terapii (w ścisłej współpracy z NZOZ Ośrodkiem Rehabilitacyjn-Terapeutycznym dla Dzieci Niepełnosprawnych),
- zadania w zakresie opieki pomocy uczniom i wsparcia ich rodzin.
Różnym krokiem ale jedną drogą
/Gradu diverso, via una/
Misją Zespołu Niepublicznych Szkół Specjalnych „Krok za krokiem” w Zamościu jest zintegrowana edukacja i rehabilitacja oraz wsparcie społeczne wychowanków/uczniów oraz ich rodzin.