Certyfikat Jakości

 

http://szkola.spdn.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.wezsze.baner glowny111gk-is-80.jpglink
http://szkola.spdn.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.wezsze.edukacja_123gk-is-80.jpglink
http://szkola.spdn.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.wezsze.baner2gk-is-80.jpglink
http://szkola.spdn.pl/modules/mod_image_show_gk4/cache/banners.wezsze.zabawamgk-is-80.jpglink

Zintegrowane usprawnianie

Przez system wieloprofilowego oraz zintegrowanego usprawniania w Nauczaniu Kierowanym należy rozumieć spójny zespół elementów obejmujących dzieci, wszystkich członków zespołu terapeutycznego i rodziców oraz treści nauczania, rehabilitacji i środowisko rehabilitacyjne, które współoddziałując 
i oddziałując na siebie wzajemnie, mają za zadanie realizację założonych celów i zadań.  Tak rozumiany termin „system” odzwierciedla wielopłaszczyznowość usprawniania dzieci w Nauczaniu Kierowanym, wieloprofilowość, zintegrowanie wszystkich oddziaływań i ich wzajemne połączenie oraz zależność.

Celem wieloprofilowego usprawniania dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
w systemie Nauczania Kierowanego jest przejście od dysfunkcji do ortofunkcji, co oznacza osiągnięcie takiego poziomu umiejętności, który jest dla danego dziecka optymalny oraz możliwy do osiągnięcia z uwzględnieniem jego specyficznych indywidualnych zaburzeń i możliwości. 

Wieloprofilowe usprawnianie w systemie Nauczania Kierowanego polega na jednopłaszczyznowym, równoległym, zintegrowanym i zharmonizowanym usprawnianiu następujących funkcji :

  • funkcji neuromotorycznej (nauka ruchu, przemieszczania się),
  • funkcji samoobsługi (nauka czynności życia codziennego),
  • funkcji komunikowania się (nauka mowy lub komunikacji pozawerbalnej ),
  • funkcji intelektualnej ( realizacja programu nauczania ).

 

Bibliografia

 

1. Jagoda M.: Cele i zadania wieloprofilowego usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w systemie Nauczania Kierowanego, W: Podstawy Nauczania Kierowanego, red.: Jagoda M., wydanie drugie poprawione, SPDN, Zamość 2007

2. Jagoda M.: Zasady wieloprofilowego usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w systemie Nauczania Kierowanego, W: Podstawy Nauczania Kierowanego, red.: Jagoda M., wydanie drugie poprawione, SPDN, Zamość 2007

 

 

scarpe golden goose outlet scarpe golden goose outlet scarpe golden goose outlet scarpe golden goose outlet scarpe golden goose outlet scarpe golden goose outlet tods scarpe outlet tods scarpe outlet tods scarpe outlet tods scarpe outlet tods scarpe outlet tods scarpe outlet valentino outlet online valentino outlet online valentino outlet online valentino outlet online valentino outlet online valentino outlet online casadei outlet online casadei outlet online casadei outlet online casadei outlet online casadei outlet online casadei outlet online balenciaga pas cher chaussures balenciaga pas cher chaussures balenciaga pas cher chaussures balenciaga pas cher chaussures balenciaga pas cher chaussures balenciaga pas cher balenciaga outlet saldi italia balenciaga outlet saldi italia balenciaga outlet saldi italia balenciaga outlet saldi italia balenciaga outlet saldi italia sac lancel pas cher balenciaga pas cher